Doppio Espresso Op jou gebrand

Doppio Espresso

Online koffiebeleving

Doppio Espresso is een franchise van 26 verschillende espressobars door heel Nederland. Hier kun je een bakje koffie drinken, maar je kunt er ook terecht voor een verzorgde lunch. Doppio heeft onze hulp ingeschakeld, omdat ze het succes wat ze offline hebben, ook op internet willen uitrollen. De nieuwe Magento shop is de eerste stap die we hiervoor hebben gezet. Voor de webshop had het bedrijf een duidelijke visie: “we willen online dezelfde passie overbrengen op onze klanten, als we ook doen in alle espressobars”.

DienstenBekijk webshop

Conversie versus beleving

Op de nieuwe webshop staat de beleving van de bezoeker centraal. De beleving van Doppio en de beleving van een espressobar. Tijdens de ontwikkeling van het design hebben we goed nagedacht, over hoe we het Doppio-gevoel zo goed mogelijk kunnen overbrengen. Daarom hebben we onder andere een aantal espressobars bezocht. Dit resulteerde in een fullscreen webshop, met veel plaats voor fotografie en achtergrondinformatie. Van de transactionele mails tot aan de zoekfunctie, alles is volledig in lijn met de huisstijl van Doppio Espresso.

Koffiebeleving

Storytelling

Doppio wil graag het verhaal van Doppio vertellen. Hiermee willen ze de koffieliefhebber aanspreken. Dit doen ze al in hun fysieke winkels, maar dit was ook het doel op de website. De productpagina is erg uitgebreid ingericht. Zo zijn er meerdere blokken toegevoegd, waardoor Doppio bij elk product zijn verhaal kan vertellen.

Up- en cross-sell pakket

Extra aankopen stimuleren

In de webshop van Doppio maken we gebruik van het volledige up- en cross-sell pakket van Magento. Zo kun je op elke productpagina gerelateerde aankopen doen en promobundels bestellen. Daarnaast is het mogelijk om handige koopjes (meepakkers) aan de winkelwagen toe te voegen, die klanten eenvoudig tijdens het afrekenproces nog kunnen bestellen. Doppio kan zelf per product de gerelateerde producten bepalen. Het resultaat van deze mogelijkheden zien we terug in de gemiddelde orderwaardes.

In ontwikkeling blijven

Zodra een webshop eenmaal staat, is het belangrijk om te blijven ontwikkelen. Hierbij kijken we naar hoe de gebruiker van de webshop zich gedraagt en hoe dit te verbeteren. Door reviews, USP’s, en kernwaarden een slimme plaats in de webshop te geven, kun je klanten nog beter overtuigen om over te gaan tot aankoop. In 2016 is er veel aandacht besteedt aan het check-out proces.

Er is in het afrekenproces goed gekeken waar de gebruikers afhaken. Zo zijn er tekstuele aanpassingen verricht bij de check-out en is er een one-page-checkout geïmplementeerd. Hierbij kunnen gebruikers binnen één scherm hun persoonlijke gegevens invoeren, een klantaccount aanmaken en hun bestelling afrekenen. Dat maakt het afrekenproces een stuk korter en gemakkelijker. Dit resulteert in minder afhakers en een hogere conversie. Meer weten over de mogelijkheden van conversie optimalisatie?

Lees meer

Aangezien Doppio veel waarde hecht aan de laatste stappen in het afrekenproces, is onlangs besloten om gebruik te gaan maken van PostNL. Naast de afrekenmodule, die de webshop al gebruikt, is dit een goede toevoeging. Aan de achterkant van de Magento webshop biedt dit een goede werking. Voor de bezoeker van de shop kan Doppio nu ook veel mogelijkheden aanbieden. Zoals een groot aantal afleverpunten en de mogelijkheid voor levering in de avond en in het weekend. Meer weten over Magento modules?

Lees meer

Uit analyse van de webstatistieken konden we herleiden dat de mate van mobiel bezoek de desktop bezoekers zou gaan overstijgen. Dit is de reden geweest dat we in plaats van de desktop, de mobiele telefoon als uitgangspunt hebben gebruikt in het ontwerp.

Om de gebruikservaring steeds te verbeteren houden we het gedrag in de gaten aan de hand van mouseflow analyses. Dit laat duidelijk het klik- en scrollgedrag zien van de gebruiker. Meer weten over mouseflow mogelijkheden?

Lees meer
Wij hebben aan deze
case gewerkt
Samenwerken?
Goedkopekoffiebekers.nl

Fabrikant van (bedrukte) koffiebekers

Bekijk case
Bagageonline.nl

Marktleider in de verkoop van reisbagage

Bekijk case
The Retro Family

Vintage webshop voor een modern tijdperk

Bekijk case

Om de stad Leeuwarden onder (toekomstige) studenten te promoten is @leeuwardenstudiestad een nieuwe campagne gestart: Leeuwarden Student City. Onderdeel van de campagne is hun nieuwe website: www.leeuwardenstudentcity.nl (link in bio☝🏻) die wij hebben mogen ontwerpen en ontwikkelen.🙌 #leeuwarden #friksweb #webdesign

Feestfirma kwam gisteren langs om de Valentijnsballonnen op de foto te zetten. Een goed moment voor Peter om even wat kostbare genegenheid te pakken 😘 #friksweb

Wie kent ‘m niet Thomas a.k.a Tommie. Al 5,5 jaar werkzaam bij Friks, wat echter maar een fractie is van het aantal jaren waarin hij diehard fan is van Cambuur. Zijn Cambuur sjaal is dan ook een kledingstuk die hij standaard draagt, naast zijn Adidas badslippers. Thomas komt niet vaak te laat, maar als hij te laat komt kan dat twee redenen hebben 1. Hij krijgt zijn fiets niet uit zijn dichtgevroren fietsenhok. 2. Hij moet wachten totdat het licht is zodat hij het gat in z’n dak kan controleren. Thomas wordt blij van level-uppen in Pokémon Go en van witbrood zonder zaadjes. Met het witbrood maakt hij de beste tosti’s die precies 15 minuten geroosterd moeten worden. In vergelijking met zijn schreeuwende collega’s is Thomas stilletjes geobsedeerd met cryptocurrency. Wil je Thomas een keer spreken? Vraag dan naar support en wij verbinden je graag door! #friksweb #medewerker #cambuurfan #pokemongo #witbrood #support

Vandaag was Friks aanwezig bij de Webwinkel Vakdagen. We hebben veel interessante lezingen mogen bijwonen. #webwinkelvakdagen #friksweb #e-commerce #conversieoptimalisatie #klantbeleving #onlinemarketing #SEO #GoogleShopping #kennisismacht

Wij drinken onze koffie voortaan uit een Shopware mok. Friks is namelijk Shopware Solution Partner! 🙌 Geen idee wie, wat, waar Shopware is? Wij vertellen je er graag meer over in onze blog! Link in bio☝🏻

Gratis quickscan
Hoe presteert jouw website? Klik hier voor een gratis Quickscan!
×