Blog
Is uw AdWords-account al up-to-date?
Cindy-HoomansCindy HoomansOnline marketeer
Online marketing11 juli 2013

Is uw AdWords-account al up-to-date?

Vanaf 22 juli worden alle AdWords campagnes omgezet naar een nieuwe update: “Geoptimaliseerde Adwords campagnes”. Deze nieuwe update van Google AdWords zorgt voor meer relevantie van uw AdWords advertenties, wat een beter resultaat oplevert.

Wat zijn geoptimaliseerde AdWords campagnes?

Soms levert een klik u meer op wanneer deze afkomstig is van een mobiel apparaat, of op een bepaalde tijd van de dag of vanuit een specifieke locatie wordt gegenereerd. Met geoptimaliseerde AdWords campagnes kunnen biedingen verhoogt of verlaagt worden per apparaat, per tijdstip of per locatie. Zo’n bodaanpassing is een procentuele wijziging wat u meer controle geeft over de weergave van uw Adwords advertenties.

Voorbeeld:
Als u weet dat uw campagnes goed presteren op mobiele apparaten in Leeuwarden, kunt u bodaanpassingen instellen. Zo kunt u aangeven dat wanneer iemand zoekt, op uw gewenste zoekwoord in Leeuwarden op een mobiel apparaat, er 20% meer geboden moet worden. Hierdoor zal uw advertentie gaan stijgen, waardoor u uw doelgroep beter bereikt.

Wat betekent dit voor uw huidige AdWords campagnes?

22 juli zullen alle AdWords campagnes automatisch omgezet worden naar “Geoptimaliseerde Adwords campagnes”. Ook die van u! Google zal alle bodaanpassingen van uw AdWords campagnes automatisch instellen. Dit betekent dat u waarschijnlijk adverteert op niet relevantie apparaten, locaties of tijdstippen, waardoor u geld kunt verspillen.

Gratis quickscan
Friks is niet meer. Sinds kort zijn wij Junction creative + digital agency. Bekijk hier onze nieuwe website
×