Blog
Google AdWords bestaat niet meer! En nu?
Remco FolkertsOnline Marketeer
Online marketing26 juli 2018

Google AdWords bestaat niet meer! En nu?

Het klinkt als een enorme clickbait-titel en toegegeven, dat is het misschien ook een beetje. Maar het is wel waar. Sinds 24 juli 2018 is Google AdWords niet meer.

Voor je misschien in paniek raakt: dat is nergens voor nodig. Jouw advertenties, campagnes en andere gebruikte tools in het account zijn niet in gevaar. AdWords gaat simpelweg verder onder een andere naam: Google Ads.

Wat verandert er aan Google AdWords?

Een nieuw logo, om mee te beginnen. Mocht je als bedrijf dus reportages of presentaties geven over AdWords, dan is het handig om deze aan te passen. Daarnaast is – zoals gezegd – de naam veranderd naar Google Ads. Maar dat is dan ook alles. Het werkt nog precies zoals je gewend bent.

Google Marketing Platform

Naast AdWords veranderen ook DoubleClick en Google Analytics 360 van naam, deze gaan verder onder Display & Video en Analytics. Dit alles zal vallen onder het nieuwe Google Marketing Platform. Marketeers hebben zo alle gegevens van de verschillende gebruikte tools bij elkaar in één uniform platform staan. Wel zo handig als je een complete analyse van een customer journey wilt maken.

Ingewikkeld?

Geen probleem, je hoeft je er immers niet mee bezig te houden. Dat doen wij graag voor je. Neem eens contact op met onze Google-gecertificeerde experts, dan kijken we direct naar wat we voor je kunnen doen.

Gratis quickscan
Friks is niet meer. Sinds kort zijn wij Junction creative + digital agency. Bekijk hier onze nieuwe website
×