Blog
Facebook voor bedrijven
Cindy-HoomansCindy HoomansOnline marketeer

Facebook: Timeline voor bedrijven, wat nu?

Per 31 maart 2012 heeft Facebook de ‘Timeline’ geïmplementeerd voor alle zakelijke profielen, ook wel ‘pages’ genoemd. Profielen van consumenten zullen per 7 april 2012 worden overgezet naar de nieuwe lay-out. De verandering naar de ‘timeline’ wordt gezien als de grootste wijziging die Facebook door heeft gevoerd sinds de oprichting van het social media platform.

Wat is er anders en wat zijn de mogelijkheden?

De cover-afbeelding

De ‘cover afbeelding’ is misschien wel de grootste verandering die het meest in het oog springt. Deze foto bepaald de uitstraling van de page. Gebruik deze daarom ook op een zo origineel mogelijke manier. Laat daarom bijvoorbeeld de ‘cover afbeelding’ doorlopen in de ‘profiel-foto’. Enkele voorbeelden hiervan vindt u hieronder:

 

Het is ook aan te raden deze ‘cover afbeelding’ actief te gebruiken. Gebruik de ‘cover-afbeelding’ bijvoorbeeld voor het aankondigen van leuke acties of de bezoeker te vragen om de ‘page’ te liken. De ‘cover-afbeelding’ mag geen prijs of aankoopinformatie bevatten.

Vierkante profiel-foto

De profiel-foto wordt met de introductie van de timeline altijd vierkant getoond. Maak dan ook geen gebruik van hoge of staande afbeeldingen. Gebruik het logo van uw bedrijf om deze op een zo goed mogelijke manier te tonen. De afbeelding dient tenminste 180px bij 180px te zijn.

Hoogtepunten aangeven

De timeline biedt veel ruimte om nieuws en media te publiceren. Toch bestaat de kans dat tussen alle updates één bericht staat die meer aandacht verdiend dan de rest. Facebook heeft hiervoor de ‘hoogtepunt’ optie toegevoegd. Door een geplaatst bericht de status ‘hoogtepunt’ te geven wordt deze over de gehele breedte van de pagina getoond. Hierdoor krijgt de update een prominente plaats op uw timeline.

Laat meer van je bedrijf zien

Met de introductie van de timeline worden alle activiteiten en updates chronologisch geordend. Dit biedt mooie kansen voor bedrijven met een lange geschiedenis. Zo kan er nu bij de datum van oprichting ook een afbeelding worden geplaatst.

De timeline heeft er ook voor gezorgd dat er meer informatie van uw bedrijf zichtbaar is. Zorg er dan ook voor u alle gegevens volledig en correct heeft ingevoerd. Wereldwijd blijft het verkeer van Facebook naar websites alsmaar stijgen. Het is dan ook zeker aan te raden een link naar uw website te plaatsen.

Geen ‘landingspagina’ meer

In de oude lay-out kon de beheerder van een pagina zelf kiezen op welke pagina de bezoeker moest landen. Deze functionaliteit heeft Facebook verwijderd in de nieuwe lay-out. De geruchten doen de ronde dat dit terug zal komen op veler verzoek.

Dubbel feest omdat we vandaag naast junction.nl de webshop van Schutrups Exloo hebben gelanceerd! 😎

www.junction.nl is een feit! 💪🏻🥳

Soms heb je drie ingrediënten nodig om iets mooiers te maken. Vanaf april gaan wij samen met in2media en Junction Creative Group verder onder de naam Junction creative + digital agency. Op de hoogte blijven? Volg dan alvast het account van @in2media.live #headstogetherhandstogether #junction

Gezocht! Een Chief Happy Work die zorgt voor een solide personeelsbeleid en bergen positieve energie op de werkvloer. Want zelfs in een organisatie met een structuur die zo plat is als het Nederlandse landschap is een verbindende schakel nodig. Ben jij die veilige haven voor zowel de directie als zeventig enthousiaste professionals? Solliciteer dan snel! Link in bio. #vacature #friksweb #hrvacatures

Het jaarlijks kerstonbijt is weer een feit! Dit keer samen met onze maatjes van @in2media.live ⭐️

Gratis quickscan
Hoe presteert jouw website? Klik hier voor een gratis Quickscan!
×