Blog
Facebook introduceert 'Instant Articles'
Sjaak hummelSjaak HummelLead online marketeer
Online marketing26 mei 2015

Facebook introduceert ‘Instant Articles’

Afgelopen weken is Facebook gestart met een nieuwe ontwikkeling genaamd ‘Instant Articles’. Met ‘Instant Articles’ kunnen uitgevers interactieve artikelen creëren op Facebook. Op dit moment kunnen alleen een aantal exclusieve partners, zoals Buzzfeed, The New York Times, The Guardian en Der Spiegel met deze functie direct artikelen op Facebook publiceren. Gebruikers hoeven dus niet meer op een externe website te klikken, volgens Facebook gaat dit zorgen voor een betere gebruikerservaring. Tot slot verdelen Facebook en de uitgever vervolgens de advertentie-inkomsten.

Meerwaarde van ‘Instant Articles’

Meer en meer mensen ontvangen hun nieuws op hun mobiele apparaten. Facebook wil met hun nieuwe product hierop inspelen met snelle interactieve artikelen op Facebook. Tot op de dag van vandaag duurt het gemiddeld 8 seconden om een (nieuws)pagina te laden, wanneer een gebruiker op een nieuwsartikel klikt vanaf Facebook. Volgens Facebook is dit dan ook het meest slome content-type op Facebook. Met ‘Instant Articles’ wil Facebook hier op een innovatieve manier op inspelen, en meest belangrijk; artikelen zullen tot tien keer sneller gaan laden op mobiele apparaten! Bekijk de productpagina met video van Facebook hier.

Vinden we het echt zo geweldig?

Het is mooi dat een artikel laadt zonder enige vertraging. Maar er zitten -naar ons inziens- ook keerzijden aan ‘Instant Articles’. Er zal straks een scheiding gaan ontstaan tussen publishers die partner zijn van ‘Instant Articles’ en publishers die gewone content gaan plaatsen. Het nieuwe programma roept ook de vraag op of Facebook nu voorrang gaat geven aan Facebook berichten van uitgevers die partner zijn van ‘Instant Articles’.  Wij zijn in ieder geval benieuwd hoe dit het online nieuws gaat veranderen, wij volgen het op de voet!

Dubbel feest omdat we vandaag naast junction.nl de webshop van Schutrups Exloo hebben gelanceerd! 😎

www.junction.nl is een feit! 💪🏻🥳

Soms heb je drie ingrediënten nodig om iets mooiers te maken. Vanaf april gaan wij samen met in2media en Junction Creative Group verder onder de naam Junction creative + digital agency. Op de hoogte blijven? Volg dan alvast het account van @in2media.live #headstogetherhandstogether #junction

Gezocht! Een Chief Happy Work die zorgt voor een solide personeelsbeleid en bergen positieve energie op de werkvloer. Want zelfs in een organisatie met een structuur die zo plat is als het Nederlandse landschap is een verbindende schakel nodig. Ben jij die veilige haven voor zowel de directie als zeventig enthousiaste professionals? Solliciteer dan snel! Link in bio. #vacature #friksweb #hrvacatures

Het jaarlijks kerstonbijt is weer een feit! Dit keer samen met onze maatjes van @in2media.live ⭐️

Gratis quickscan
Friks is niet meer. Sinds kort zijn wij Junction creative + digital agency. Bekijk hier onze nieuwe website
×