Blog
Dynamische Remarketing
Profiel-AnnebelleAnnebelle de VosOnline Marketeer
Online marketing17 oktober 2014

De nieuwste Dynamische remarketing ontwikkelingen

Wat is Dynamische remarketing?

Dynamische remarketing is een onderdeel van het adverteren in Google Adwords waarbij advertenties worden weergegeven van een product die een bezoeker daarvoor heeft bekeken op een website of webshop.
Als website eigenaar kunt u uw bezoekers dynamische advertenties laten tonen op andere websites waarin het product naar voren komt die de bezoeker op uw webshop of website heeft bekeken. Door deze herinnering triggert u “verloren” bezoekers om het product alsnog aan te schaffen.

Advertenties worden dynamische gegenereerd en dit betekent dat iedere unieke bezoeker een specifieke advertentie te zien krijgt waarin het product getoond wordt die dit specifieke product heeft bekeken.
Met dynamische remarketing krijgt de doelgroep altijd advertenties te zien met producten waar zij geïnteresseerd in zijn, omdat de doelgroep dit specifieke product eerder heeft bekeken. Dit maakt dynamische remarketing tot een succes omdat de doelgroep wordt getriggerd om een actie waar zij eerder al mee zijn gestart te voltooien. Twijfelende en shoppende gebruikers worden aangespoord om het product alsnog bij u te kopen.

Ontwikkelingen

 

Nieuwe sectoren

dynamische remarketing

Vanaf heden is het mogelijk om dynamische remarketing niet langer te beperken tot specifieke sectoren maar ook uit te breiden op sectoren zoals hotels, vluchten, vakanties, vastgoed, banen en opleidingen, auto’s, financiën en de educatieve sector. De dynamische remarketing onderwerpen zijn dus fors uitgebreid en dat biedt kansen voor veel bedrijven die gaan voor online succes.

Voorbeeld dynamische remarketing in de reissector:
U ben op de website van KLM op zoek geweest naar een vlucht naar Zuid – Afrika en verlaat de website zonder de vlucht geboekt te hebben. Vervolgens surft u verder op andere websites waar u advertenties te zien krijgen van KLM met als onderwerp: vluchten en reizen naar Afrika. Op deze manier wordt de doelgroep opnieuw geconfronteerd met het product waarndoor de kans wordt vergroot dat de doelgroep alsnog terugkeert naar de ticketpagina en de ticket alsnog besteld bij de KLM.

Dynamische remarketing voor mobiele toestellen

Een andere ontwikkeling is dynamische remarketing voor mobiele toestellen en tablets. Het aantal online mobiele en tablet gebruikers is het afgelopen jaar fors gestegen en de verwachting is dat dit aantal de komende periode nog verder zal gaan stijgen. Daarom is dynamische remarketing vanaf heden ook beschikbaar voor mobiele telefoons en tablets. De eerste mobiele successen met dynamische remarketing zijn al gemaakt.
Grote online pioneers die reeds hebben gekozen voor mobiele dynamische remarketing hebben al voor een omzetstijging van zo’n 15% gezorgd met mobiele reamarketing. Deze toename is naar verwachting omdat op de meeste websites bijna de helft, of zelfs meer dan de helft van de bezoekers bestaat uit mobiele en tablet gebruikers.

Advertentiekosten

Met dynamische remarketing kiest Google voor een kosten methode die inspeelt op de verhouding tussen advertentiekosten en de omzet die wordt gerelateerd met de verkoop van het product. Google zal een optimaal evenwicht proberen te vinden tussen advertentiekosten en de producten die worden aangeboden. Het spreekt voor zich dat er meer winst zit op bijvoorbeeld een televisie van 800 euro dan een telefoonlader van slechts 15 euro. Aangezien er dus met dynamische remarketing vooral wordt gekeken naar de wens van de klant wordt er eveneens rekening gehouden met het prijskaartje van de artikelen die worden aangeboden. Hierdoor wordt het eenvoudiger mogelijk gemaakt om het maximale uit advertenties te halen.

Wilt u meer weten over Dynamische Remarketing?

Vraag ons Team naar de mogelijkheden

 

BREAKING NEWS: Per 1 januari 2019 gaan @junction.nl, @in2media.live en @friksweb samen verder onder de naam JUNCTION Creative & Digital Agency. 🎉 Meer info? Link in bio. #friksweb

NEW WORK: www.deunsk.nl 😁 @_delangejeroen_

BREAKING NEWS! Het redesign van Sanjesfertier staat online 💪🏻. Lees alles over de case op onze website. De link vind je in onze Bio. #friksweb #webdesign #bedrijfsfotografie

Die keer toen @jochem1979 op vrijdagmiddag Anne Hazes en Ricky ‘Genot’ uitnodigde 😁🎉 #workhardplayhard #friksweb #vrijmibo #tb

25 portretten voor @teamfrysk 📸 Laat het schaatsseizoen maar komen! 💪🏻 #portretphotography #elfstedenhal #smile #friksweb

Gratis quickscan
Hoe presteert jouw website? Klik hier voor een gratis Quickscan!
×