Blog
Veranderingen in AdWords URL's
Profiel-AnnebelleAnnebelle de VosOnline Marketeer
Online marketing23 april 2015

AdWords update: Upgraded URLs voor meer inzicht in uw AdWords advertenties.

Google is vanaf begin februari bezig upgraded URLs uit te rollen over alle AdWords accounts. Hierdoor is het mogelijk om tijd te besparen en meer inzicht te krijgen in uw AdWords advertenties.

De belangrijkste voordelen op een rij:

  • Het terugdringen van laadtijden en aantal crawls van uw website
  • Minder tijd nodig voor het updaten van Tracking URLs
  • Nieuwe ValueTrack parameters die u helpen bij het generen van waardevolle additionele inzichten.

Wat gaat er precies veranderen?

Een landingspagina achter uw advertenties bestaat op dit moment in AdWords uit twee componenten, namelijk de landingspagina-URL zelf en de trackingparameters. Met de huidige methode in AdWords wordt bij iedere aanpassing, aan bijvoorbeeld de trackingparameters, de hele bestemmings-URL opnieuw gecontroleerd. Het nadeel bij deze ‘oude’ methode is dat advertenties na een Adwords-Bestemmings-URLwijziging niet vertoond worden, omdat deze opnieuw gekeurd moeten worden. Daarnaast bent u alle statistieken die de advertentie opgebouwd heeft kwijt(!). Met Upgraded URL’s is het mogelijk om de bestemmingspagina in een Final URL veld in te voeren, en de rest van alle tracking informatie en eventuele verwijzingen in het tracking template onder te brengen.

Wat betekent dit voor u als adverteerder?

In plaats van één veld om de bestemmings-URL van de advertentie in te voeren, komen er dus twee velden: één voor de landingspagina-URL en één voor de trackingparameters. We hebben een drietal scenario’s geformuleerd die van toepassing kunnen zijn op uw AdWords account. Wat voor u de beste methode is om de transitie naar Upgraded URL’s te maken hangt af van de manier waarop uw tracking is ingericht is.

Scenario 1:
U maakt op dit moment geen gebruik van meetwaarden in uw bestemmings-URL’s. Uw URL ziet er als volgt uit:
– friks.friks.it

U hoeft niks te veranderen in uw URL’s.

Scenario 2:
U maakt op dit moment gebruik van meet-parameters in uw bestemmings-URL’s. Uw URL ziet er als volgt uit:
– friks.friks.it?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=voorbeeld

Vanaf 1 juli 2015 start Google met een auto-upgrade van al uw bestemmings-URL’s. U kunt er ook voor kiezen om deze upgrade zelf uit te voeren en hierbij gebruik te maken van de hiervoor genoemde voordelen van Upgraded URL’s. Bekijk de officiële handleiding in de upgrade guide van Google.

Scenario 3:
U maakt gebruik van een verwijzing in uw bestemmings-URL’s (eventueel in samenwerking met een meet-partner) om metingen te doen. Uw URL ziet er als volgt uit
– http://frikstracker.redirect.com/redir?url=http://www.voorbeeld.nl/example&ad={creative}

Wanneer u gebruik maakt van verwijzing in uw bestemmings-URL’s is het noodzakelijk de upgrade handmatig uit te voeren. Dit kan via de Basis of Geavanceerde methode, maar dient wel voor 1 juli 2015 uitgevoerd te worden. Vanaf 1 juli 2015, dienen alle nieuwe URL’s te voldoen aan het Upgraded URL format.

Uw Adwords specialist in Friesland

Heeft u hulp nodig bij het omzetten van uw Upgraded URL’s? Eén van onze AdWords specialisten helpt u graag met uw AdWords account te optimaliseren. Ook als u nog geen online marketing abonnement heeft bij Friks Web & Marketing kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.

Gratis quickscan
Friks is niet meer. Sinds kort zijn wij Junction creative + digital agency. Bekijk hier onze nieuwe website
×