Blog
AdWords tips voor kleinere budgetten
Profiel-AnnebelleAnnebelle de VosOnline Marketeer
Online marketing / Strategie2 oktober 2014

AdWords strategieën voor kleinere budgetten

We kennen als AdWords gebruikers het verschijnsel van de kleine oranje tekst: ‘beperkt door budget’ die soms opeens naast onze AdWords campagne komt te staan. Dat houdt in dat het ingestelde dagbudget niet toereikend is volgens Google om een gewenst aantal klikken te behalen. Het liefst wil Google natuurlijk dat je het budget verhoogt, maar soms is er gewoon niet meer budget. Wat kun je doen om het uiterste uit je budget te halen?

1. Verbeter de kwaliteitsscore

Als je kwaliteitsscrores niet optimaal zijn gooi je je geld weg. De sleutel zit hem in het maken van nauw verbonden advertentiegroepen met super relevante keywords. Dus zorg dat alles relevant is en dat je zoekwoorden waar je op target, worden gebruikt in je advertenties en op de landingspagina’s.

2. Bied strategisch

Het is gemakkelijk om elke week of elke twee weken je biedingen aan te passen om een groter volume te halen. Je kunt je bod bijvoorbeeld verhogen, omdat een bepaald keyword het goed doet. Maar als je een beperkt budget hebt kun je dit niet altijd lang volhouden.

Mik liever op een zo laag mogelijke CPC waarbij toch de doelen van de ondernemer behaald worden. Zoek dus naar het optimale. Hiervoor moet je je account analyseren, de CTR verhogen door betere advertenties te schrijven, je landingspagina’s moeten optimaliseren en een strategie bedenken.

3. Kijk kritisch naar netwerken en apparaten

Op welke netwerken moeten je advertenties verschijnen? De meeste adverteerders kiezen voor het hele Search Network. Het kan echter zijn dat de partners van Google Search jouw campagne helemaal niet zoveel opleveren. Dan is het zonde van het geld en kun je je beter beperken tot alleen Google Search en daar je hele budget aan spenderen.

Dit geldt ook voor de apparaten. Als jouw campagne vooral goed loopt op desktop, zet mobile dan op -100%. Dit voelt misschien niet goed, nu overal het mobiele adverteren gepropageerd wordt. Maar als je een beperkt budget hebt, moet je je beperken tot alleen die media en netwerken die echt werken.

Aan de hand van deze tips is het mogelijk om ook met elk budget goede resultaten te behalen met je AdWords campagnes, zodat je meer rendement haalt en uiteindelijk ook je advertentiebudget kunt laten groeien.

BREAKING NEWS: Per 1 januari 2019 gaan @junction.nl, @in2media.live en @friksweb samen verder onder de naam JUNCTION Creative & Digital Agency. 🎉 Meer info? Link in bio. #friksweb

NEW WORK: www.deunsk.nl 😁 @_delangejeroen_

BREAKING NEWS! Het redesign van Sanjesfertier staat online 💪🏻. Lees alles over de case op onze website. De link vind je in onze Bio. #friksweb #webdesign #bedrijfsfotografie

Die keer toen @jochem1979 op vrijdagmiddag Anne Hazes en Ricky ‘Genot’ uitnodigde 😁🎉 #workhardplayhard #friksweb #vrijmibo #tb

25 portretten voor @teamfrysk 📸 Laat het schaatsseizoen maar komen! 💪🏻 #portretphotography #elfstedenhal #smile #friksweb

Gratis quickscan
Hoe presteert jouw website? Klik hier voor een gratis Quickscan!
×