Blog
Ontwerp de beste display banners
Aldrik-PilatAldrik PilatOntwerper
Online marketing / Ontwerp18 februari 2014

5 tips voor het ontwerpen van display banners

Een display campagne kan je naamsbekendheid een enorme boost geven, maar als je banners niet aantrekkelijk zijn en de bezoeker niet intrigeert, missen je banners effect. Wij geven je een vijftal tips om aantrekkelijke banners te ontwikkelen.

1. Stel een vraag

Stel in de banner een vraag, maar niet zomaar een vraag. Stel een vraag waar jij een antwoord op hebt. Als je een hypotheekadviseur bent en je lanceert voor starters, wil je ook graag starters op je landingspagina ontvangen. Stel dan niet de vraag of iemand op zoek is naar een hypotheek, maar vraag bijvoorbeeld: “Koop jij zonder angst je eerste huis?”. Daarmee spreek je de gebruiker op de juiste manier aan.

2. Maak het persoonlijk en ga de conversatie aan

Ga maar na, elk verhaal blijft beter hangen als je het op je eigen persoon kunt betrekken. Zo werkt het ook met reclame. Door iemand persoonlijk aan te spreken en een goed argument op te werpen, trigger je de bezoeker nog meer. Bijvoorbeeld voor een stewardessen opleiding:
“Stewardess worden? Dan wil je toch ook de best mogelijke opleiding?”

3. Maak CTA’s vrijblijvend

Dwing de gebruiker niet om meteen een overeenkomst aan te gaan of zich aan je te verbinden met termen als: “Schrijf je snel in!” of “Koop nu!”. Maar gebruik termen als “Ervaar Hypotheekadviseur X” of “Ontdek je mogelijkheden”. Dit voedt de nieuwsgierigheid naar wat achter de button komt nog iets meer.

4. Gebruik gezichten van mensen in dezelfde doelgroep

Dat gezichten aantrekken wisten we al een tijdje, daarom zie je ook overal het meisje met de koptelefoon. En dat aantrekkelijke gezichten nog beter werken, wisten we ook al. Want dat “sex sells” is algemeen bekend. Maar gebruik gezichten van mensen uit je doelgroep en leeftijdsgroep. Zoek je studenten? Gebruik jonge mensen. Zoek je gepensioneerden? Gebruik dan oudere mensen in je banners. Mensen willen zich graag herkennen in beelden.

5. Geanimeerde banners? Werk naar je CTA toe

Gebruik je geanimeerde banners? Zorg dan dat de CTA op het juiste moment binnenkomt. Niemand houdt ervan als het doek al gevallen is terwijl de voorstelling nog loopt. Timing is everything. Met deze tips moet het je lukken om een succesvolle display banner te creëren.

Dubbel feest omdat we vandaag naast junction.nl de webshop van Schutrups Exloo hebben gelanceerd! 😎

www.junction.nl is een feit! 💪🏻🥳

Soms heb je drie ingrediënten nodig om iets mooiers te maken. Vanaf april gaan wij samen met in2media en Junction Creative Group verder onder de naam Junction creative + digital agency. Op de hoogte blijven? Volg dan alvast het account van @in2media.live #headstogetherhandstogether #junction

Gezocht! Een Chief Happy Work die zorgt voor een solide personeelsbeleid en bergen positieve energie op de werkvloer. Want zelfs in een organisatie met een structuur die zo plat is als het Nederlandse landschap is een verbindende schakel nodig. Ben jij die veilige haven voor zowel de directie als zeventig enthousiaste professionals? Solliciteer dan snel! Link in bio. #vacature #friksweb #hrvacatures

Het jaarlijks kerstonbijt is weer een feit! Dit keer samen met onze maatjes van @in2media.live ⭐️

Gratis quickscan
Friks is niet meer. Sinds kort zijn wij Junction creative + digital agency. Bekijk hier onze nieuwe website
×