Blog
5 tips voor Adwords
Cindy-HoomansCindy HoomansOnline marketeer
Online marketing21 augustus 2014

5 tips voor het maken van de beste advertenties in Adwords

Bent u begonnen met het maken van uw eigen advertentiecampagne in Google Adwords? Goed zo! Door middel van een goede online campagne kunt u het aantal conversies op uw website of webshop een enorme boost geven. De campagne moet dan natuurlijk wel goed zijn ontworpen: u wilt immers niet de verkeerde doelgroep aanspreken of op een andere manier geld verspillen. Een belangrijk onderdeel van elke campagne is natuurlijk de advertentie zelf. In dit artikel geven we u een aantal tips die u kunt gebruiken bij het ontwerpen van een overtuigende advertentie.

1 Leg de nadruk op unieke eigenschappen

Biedt uw webshop gratis verzending aan? Of bent u een bakker en verkoopt u de allerlekkerste gebakjes van de stad? Vermeld dit altijd in uw advertentie! Dit maakt u uniek en interessant voor de mensen die de advertentie te zien krijgen.

2 Stel een vraag

Stel iemand is op zoek naar een paar nieuwe tapdansschoenen en zoekt op Google met de zoekopdracht nieuwe tapdansschoenen. Als u in uw advertentie dan de tekst Op zoek naar tapdansschoenen heeft gezet, is de kans groot dat de tapdanser getriggerd wordt om op de advertentie te klikken: hij is immers inderdaad op zoek naar een stel mooie tapdansschoenen.

3 Voeg een call-to-action toe

U biedt met uw advertentie een product aan, en dat moet natuurlijk wel begrepen worden. Voeg daarom altijd een zogenaamde call-to-action toe aan uw advertentie. Dit is een stukje tekst die een potentiële klant kan sturen om daadwerkelijk op uw advertentie te klikken. Goede voorbeelden hiervan zijn koop vandaag nog, bestel nu online, of ontdek meteen de mogelijkheden.

4 Maak gebruik van extensies

Extensies zijn stukjes extra informatie die onder uw advertentie worden weergeven. U kunt bijvoorbeeld instellen dat adresgegeven, aanbiedingen of recensies aan de advertentie worden toegevoegd. Met het toevoegen van dergelijke extensies geeft u potentiële klanten extra redenen om op uw advertentie te klikken. Dit is niet alleen mooi omdat er meer klanten naar uw website komen, u help de klant ook met het vinden van wat hij zoekt.

5 Testen, meten, en bijhouden

Het mooie aan Adwords is dat elke euro die besteed wordt ook gemeten kan worden. Hierdoor kunt u in de gaten houden of uw budget wel optimaal over de verschillende advertenties is verdeeld. Doordat alles in Adwords wordt gemeten kunt u ook effectief experimenteren met uw advertenties. Maak eens drie varianten van dezelfde advertentie en onderzoek welke variant zorgt voor de beste ROI.

Met bovenstaande tips komt u een heel eind bij het ontwerpen van een overtuigende advertentie. Of de advertentie goed scoort heeft echter ook nog te maken met andere factoren. Zo moet u rekening houden met de kwaliteit en relevantie van de landingspagina, de relevantie van de advertentie zelf, en de verwachte CTR (clickthrough rate, klikfrequentie). Deze CTR is een schatting van Google die gebaseerd is op de aanname dat zoektermen in de advertentie overeenkomen met de woorden waar een potentiele klant op zoekt. Al deze factoren vormen samen een kwaliteitsscore. Een hoge kwaliteitsscore zorgt ervoor dat uw advertentie voor een scherpe prijs op een hoge positie in Google terechtkomt.

BREAKING NEWS: Per 1 januari 2019 gaan @junction.nl, @in2media.live en @friksweb samen verder onder de naam JUNCTION Creative & Digital Agency. 🎉 Meer info? Link in bio. #friksweb

NEW WORK: www.deunsk.nl 😁 @_delangejeroen_

BREAKING NEWS! Het redesign van Sanjesfertier staat online 💪🏻. Lees alles over de case op onze website. De link vind je in onze Bio. #friksweb #webdesign #bedrijfsfotografie

Die keer toen @jochem1979 op vrijdagmiddag Anne Hazes en Ricky ‘Genot’ uitnodigde 😁🎉 #workhardplayhard #friksweb #vrijmibo #tb

25 portretten voor @teamfrysk 📸 Laat het schaatsseizoen maar komen! 💪🏻 #portretphotography #elfstedenhal #smile #friksweb

Gratis quickscan
Hoe presteert jouw website? Klik hier voor een gratis Quickscan!
×